Thursday, October 15, 2009

a new day, a new ray, a new hope


Syukur Alhamdulillah kehadrat Ilahi yang mencipta seluruh alam ini, limpah kurnia dan rahmat dari Nya yg maha mengetahui segalanya. Segalanya bermula pada petang selasa 13/10/09 perjalan pulang dari kerja yang begitu memenatkan, otak hampir tepu untuk berfikir pencarian tetap diteruskan walaupun telah berkali pergi ke tempat yang sama,apa yang dapat hanyalah kehampaan. Akhirnya tak terkata bila aku dapat sesuatu yang aku tunggu dan tidak pernah untuk berputus asa untuk memberikan yang terbaik pada isteri aku dan anak yang sedang dikandung. Air mata aku mengalir tanda gembira yang teramat sangat ketika itu, bagaikan mendapatkan sesuatu yang bernilai. Apa yang aku dapat hanyalah sekeping kertas iklan yang telah koyak tergantung dihadapan rumah kosong yang menyatakan RUMAH UNTUK DISEWA perasaan sungguh gembira dengan harapan aku akan dapat tunaikan permintaan isteri aku untuk duduk di kawasan itu. Petang yang hampir ke penghujung,hari semakin gelap merubah segalanya bila mana tuan rumah membenarkan aku menyewa. Apa yang aku rasa ketika itu sinar cukup terang, hiba yang aku tanggung selama ini akan berakhir. Aku akan pastikan isteri dan anak aku akan sentiasa bahagia dalam jagaan aku untuk selamanya. Terima Kasih ALLAH.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails