Tuesday, September 8, 2009

Ketua yg bangang!!!!


Hari ni seperti biasa aku meneruskan kerja di tempat kerja yang belum tahu hala tujunya. Masih kabur dalam suasana politik yang tidak stabil di negara kita. Mungkin dahulu ada hala tujunya untuk mencapai matlamat negara maju yang bersih dan disamping mengaut keuntungan daripada matlamat yang hendak di tuju , rupanya apa yang dirancang tidak mengikut apa yang di caturkan. Sekarang ni pun semua tidak mengenali tempat yang aku kerja, sudah banyak duit rakyat dibazirkan dengan tempat kerja aku ini. Banyak yang aku rasa tidak betul tapi apa yang aku boleh buat cuma tunggu dan lihat apa yang akan jadi pada tempat kerja ini. Itulah sedikit sebanyak cerita tentang tempat kerja aku. Yang hendak aku ceritakan lagi adalah kemagkuk ayunan ketua di tempat kerja aku, yang tidak membenarkan kakitangannya mengambil cuti yang lebih pada hari raya ini. Punya la bodoh!!! hari raya hanya setahun sekali sahaja bukan nyer ada empat lima kali setahun, kilang papan pun cuti seminggu ni kan pula tempat kerja yang belum diiktiraf oleh akta. Apa kerja yang hendak di buat??? datang kerja mcm orang bodoh jer ker???melangut sampai petang... bagi la cuti...itu pun susah ker???

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails